Dieta si fertilitatea
Poate dieta sa ne afecteze capacitatea de procreere? Se pare, ca da, atat pozitiv cat si negativ. O dieta stricta, care duce la scaderi mari in greutate poate deregla ovulatia la femei sau reduce cantitatea de sperma la barbati.
Prea multa mancare insa, poate duce la obezitate sau poate sa aiba efecte negative asupra fertilitatii.
- Studiile stintifice arata ca doar un anumit aliment ar putea creste fertilitatea, si anume stridiile, dar nu datorita unor puteri magice, ci mai degraba cantitatii mari de zinc pe care o contin. Zincul este important pentru mentinerea optima a nivelului de hormoni reproductivi din sange.
- Cercetatorii de la King Saud University din Arabia Saudita au descoperit ca vitamina E imbunatateste mobilitatea si viabilitatea spermei (face spermatozoizii mai activi).
- In cazul femeilor, chiar si o cantitate mica de alcool poate influenta fertilitatea. Consumul de alcool poate reduce capacitatea de procreere cu pana la 50%.
- Consumul de cafea, mai mult de o ceasca pe zi pare sa aiba efecte negative asupra fertilitatii femeii (are nevoie de mai mult timp pentru a ramane insarcinata), dar creste mobilitatea spermei.
Prin urmare, daca inainte sa faceti dragoste, partenerul tau a consumat alcool (alcoolul incetineste mobilitatea spermei si poate afecta calitatea elementelor genetice) fa-i un expresso (un expresso are mai putina cafeina decat o ceasca de cafea normala).
Alimente ce contin zinc: fructe de mare (scoici), carne rosie (curcan), oua, cereale integrale, linte, mazare, seminte de dovleac, nuci, migdale, ciuperci, salata verde.
Alimente ce contin vitamina E: ulei de masline, seminte de floarea soarelui, germeni de grau, orez brun, nuci, alune, migdale, legume verzi (spanac, broccoli), rosii, afine.
Sfat pentru sanatate: atat femeile cat si barbatii ar trebui sa evite alcoolul, tigarile si cafeina.
Fotografie: leiasc
Adaugat la: 20 februarie 2008
Apreciaza articolul:
Etichete: ovulatie vitamine fertilitate dieta
Comentarii
Si eu va multumesc!
Autentifica-te pentru a adauga un comentariu



